Saturday, May 23, 2009

what happen on 23rd of May 2009

first of all, i would like to thanks to the bandit community for giving us - chapter one second chance to perform at their gig. and a lot of thanks to friends that came by. bla bla bla. the story begin...

1015 - bangun, mandi, siap2, dengar lagu.
1100 - pergi alamanda, jumpa kawan, gerak ke central market.
1200 - jumpa bandmates and minum2 sebentar.
1300 - pergi ke one cafe untuk daftarkan diri.
1400 until 1930 - gig start. first performer was amazing. then, dah tgk org lain perform, tiba2 dapat tau band kitorg main no 12 dari 14 band. i was like freaking shock. sebab kitorg ni kira 3rd band yg sampai awal. tp main lambat gila. nak masuk 5 jam lebih kitorg tunggu. tunggu punya tunggu, kitorg pegi makan dulu. semua bandmates aku dah lemau termasuk lah aku. kalau kitorg tau kitorg perform lmbt, mmg dtg lmbt lah. tension tension tension. selalunya band akan bawak 4 lagu. ni ada yang perasan kot, bawak 6 - 7 lagu. woah, lagi tension aku. kalau best, tk heran okay :) hmm. whatever lah kan. dah lepas. let bygone be bygone. hahaha. hmm so dah masuk turn band kitorg - chapter one main pulak. mmg sumpah ah kitorg cam dah lemau gila. so kitorg main je lah. aku buat introduction yang sgt tk best. and lagu yg kitorg main paramore - my heart, chapter one - things i always want to say, velvet revolver - fall to pieces, chapter one - indahnya malamku. aku rasa performance kitorg paling awal habis ok. dah lah nak malam, aku dgn kawan2 aku balik sendiri pulak tu. dah lah kitorg anak dara. mmg satu sacrifice kitorg buat utk gig ni. nasib lah kawan2 aku tu sanggup datang and support aku. sanggup tunggu and support band aku - chapter one. itulah kawan dunia akhirat. hahahahahahaha.

thats all you need to know about our journey to be a successful local band. insyaAllah :) all the best to all of you. salam

1 comment:

kuya Dishonest said...

hehehehe...so sad...btw kuat kan hati anda